Na początku pokazał się Anthony Vaccarello z charakterystyczną dla siebie kolekcją bogatą we wszelkiego rodzaju rozcięcia i pasy. Wszystko w bardzo seksownym ale nie wulgarnym stylu i stonowanej kolorystyce wzbogaconej o metalowe, ozdobne elementy. Niezwykłą niespodzianką obdarował swą muzę i przyjaciółkę Anję Rubik której powiększony portret umieścił na serii sukienek i t-shirtów.
![]() |
Anthony Vaccarello, wiosna lato, 2016 |
Ciekawą kolekcję pokazała marka, niezbyt znana mi do tej pory, Jacquemus. Odczytuję ją jako fantazję na temat męskiego garnituru. Projektant Simon Porte Jacquemus w oparciu o trzy główne kolory męskiej garderoby granat biel i szary, stworzył damską kolekcję. Są w niej mini sukienki z marynarki lub z białych koszul, szmizjerka przypominająca frak albo garnitur z jednym rękawem pożyczonym z koszuli. Części garderoby zdają się przenikać, są związywane lub samę związują pozostałe ubrania. Elementami które rozbijają nieco poważny ton kolekcji są wstawki z ciemnoczerwonego materiału stanowiące kontynuacje ubrania albo jego ozdobę. Kolekcja mimo biurowej konotacji zdecydowanie tam się nie nadaje.
![]() |
Jacquemus, wiosna lato, 2016 |
Anrealage to kolejna marka odkryta przeze mnie bardzo niedawno. Japońskie pochodzenie projektanta nieco tłumaczy charakter ubrań które nie są proste, grzeczne i łatwe w noszeniu. Tu zdecydowanie potrzebna jest pewność siebie i określony charakter, dokładnie tak, jak określona jest garderoba tworzona przez Kunihiko Morinaga. Można ją określić jako symetryczną albo jako lustrzane odbicia. Dokładnie chodzi o to że projektant tworząc np płaszcz nieco go poszerzył i zdublował klamry w pasku, sukienki wyglądały identycznie u dołu i u góry. Najciekawszą zabawą z konstrukcją okazały się bluzy uszyte jakby z czterech identycznych fragmentów koszul a do tego poskładane niczym origami. Największym jednak zaskoczeniem owej kolekcji okazały się nie fasony lecz materiały z jakich uszyto kreacje. Pod wpływem flaszy z aparatów umieszczonych w telefonach komórkowych zmieniała się struktura i kolor tkanin, biało-czarne paski stawały się szaro-czarno-białą kurzą stopką, na sukience z szarej wełny uwydatnił się wzór szyty nicią, znany z patchworków, gładki materiał zmienił się w kraciasty, a na dzierganej sukience bez ramion pojawiają się paski. Jeszcze niedawno mówiło się i pisało prace na temat nowoczesnych inteligentnych materiałów a dziś stały się one rzeczywistością
![]() |
Anrealage, wiosna lato 2016 |
![]() |
Maison Margiela, wiosna lato, 2016 |
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz